Na de presentatie van de facelift 991 – met turbo’s – presenteert Porsche nu de Turbo-variant. Zowel de 911 Turbo als de 911 Turbo S zijn door Porsche voorzien van een nieuwe neus met afwijkende luchtinlaten en led-dagrijverlichting en aan de achterzijde zijn nieuwe lichtunits gemonteerd. Nieuw lichtmetaal, nieuwe handgrepen, een licht gewijzigde achterbumper en een nieuwe 'motorkap' aan de achterzijde maken het verschil met de vorige generatie.
Ook vanbinnen heeft Porsche een aantal wijzigingen doorgevoerd. Net als bij de nieuwe 991 is op het stuurwiel een knopje gemonteerd waarmee de rijmodus valt in te stellen. Standaard beschikken de Turbo en Turbo S net als de nieuwe 991 over het Sport Chrono Pack met de bekende Sport Response-knop. Wie erop drukt, genereert twintig seconden lang een nog scherpere reactie op zowel gaspedaal als versnellingsbak.
Achterin ligt een 3,8-liter zescilinder boxermotor met twee turbo's. In de 911 Turbo levert hij 540 pk, de Turbo S geeft je de beschikking over 580 pk. De 100 km/h staat daarmee in de 'basis-Turbo' in 3 tellen op de klok. De Turbo S heeft er eentiende minder lang voor nodig. De topsnelheid van de Turbo ligt op 320 km/h, die van de Turbo S op 330 km/h. Porsche meldt trots dat het brandstofverbruik van beide varianten met 0,6 l/100 km is gedaald. Nieuw is ook de zogeheten Dynamic Boost, waarbij de opgebouwde turbodruk behouden blijft als je het gaspedaal even kort loslaat. De smoorklep blijft open, alleen de brandstofinspuiting wordt onderbroken. Hierdoor heb je bij het opnieuw gas geven onmiddellijk vermogen.
Tijdens de North American International Auto Show in januari beleeft het nieuwe duo zijn publieksdebuut. De prijzen zijn ook al bekend: van € 210.200 voor de instap-Turbo tot € 254.100 voor het topmodel, de 911 Turbo S Cabriolet.
Ook vanbinnen heeft Porsche een aantal wijzigingen doorgevoerd. Net als bij de nieuwe 991 is op het stuurwiel een knopje gemonteerd waarmee de rijmodus valt in te stellen. Standaard beschikken de Turbo en Turbo S net als de nieuwe 991 over het Sport Chrono Pack met de bekende Sport Response-knop. Wie erop drukt, genereert twintig seconden lang een nog scherpere reactie op zowel gaspedaal als versnellingsbak.
Achterin ligt een 3,8-liter zescilinder boxermotor met twee turbo's. In de 911 Turbo levert hij 540 pk, de Turbo S geeft je de beschikking over 580 pk. De 100 km/h staat daarmee in de 'basis-Turbo' in 3 tellen op de klok. De Turbo S heeft er eentiende minder lang voor nodig. De topsnelheid van de Turbo ligt op 320 km/h, die van de Turbo S op 330 km/h. Porsche meldt trots dat het brandstofverbruik van beide varianten met 0,6 l/100 km is gedaald. Nieuw is ook de zogeheten Dynamic Boost, waarbij de opgebouwde turbodruk behouden blijft als je het gaspedaal even kort loslaat. De smoorklep blijft open, alleen de brandstofinspuiting wordt onderbroken. Hierdoor heb je bij het opnieuw gas geven onmiddellijk vermogen.
Tijdens de North American International Auto Show in januari beleeft het nieuwe duo zijn publieksdebuut. De prijzen zijn ook al bekend: van € 210.200 voor de instap-Turbo tot € 254.100 voor het topmodel, de 911 Turbo S Cabriolet.