Porsche Magazine - Onafhankelijk maandmagazine voor de Porsche liefhebber
Artikelen in deze editie

Porsche Cayman GT4

Eindelijk ; Cayman GT4

Geperfectioneerd

Aangezien we nog lang niet uitgekeken zijn binnen de State of Art Collection en eigenaar Albert Westerman er ook nog lang niet over uitgepraat is, hebben we besloten dit jaar weer zes van zijn auto?s in de schijnwerpers te zetten. We beginnen de tweede editie van deze zesdelige serie met een ?echte? Nederlands Porsche.

State of Art Classic Porsche Collection deel 1 ; 911 S

911 in Optima Forma

Is de 991 Carrera S je wat te gewoontjes, maar vind je de GT3 te extreem? Dan heeft Porsche de oplossing: de 911 Carrera GTS ? leverbaar als Coup?, Cabriolet en Targa. Wij reden de 991 Carrera GTS Coup?, de op een na heftigste 911 met atmosferische motor in combinatie met vierwielaandrijving en PDK. Een 911 in optima forma.

Porsche 991 Carrera 4 GTS

Rijke Variatie

Negen. Negen. Drie. De iconische modelaanduiding kwam nooit in plakletters op het motordeksel van de betreffende 911-reeks voor, maar werd en wordt door iedere liefhebber met respect uitgesproken. In de vorige editie van PUUR hebben we geconcludeerd dat Porsche met de 993 een wel zeer begerenswaardige 911 creëerde. In deze editie gaan we in op het grote aantal verschillende smaken waarin Porsche de auto op de markt bracht. Tekst Jeroen Ekeler

Porsche 993: rijke variatie

Barnfindgekte

Het kan je bijna niet ontgaan zijn: in Parijs werd de Baillon-collectie, misschien wel de schuurvondst van de eeuw, geveild. We togen naar de veiling op Salon Rétromobile en verbaasden ons over de volslagen idiote prijzen die betaald werden.

Rétromobile

(Niet) Duur

Porsche rijden duur? Het hoeft niet perse. Om dat aan te tonen duikelt PUUR Porsche Magazine auto?s tot maximaal vijftig mille voor je op. Zoals deze Porsche 911 3.0 SC Targa voor ? 44.950.

Porsche 911 3.0 SC Targa

Groeit met 911-markt mee

Bij weinig sportwagens - afgezien van een enkele exoot - ontwikkelt de markt zich zo stormachtig als bij de Porsche 911. Je mag dus wel zeggen dat ClassicMaster in Roosendaal vier jaar geleden op het juiste moment instapte. Driemaal per jaar een verversing van de gemiddelde voorraad, pakweg zestig auto?s groot, geeft blijk van een eclatant succes. Waar zit het geheim?

Classicmaster

Wereldprimeur

Meer dan zeventig procent van alle Porsches die ooit zijn gebouwd, rijdt vandaag de dag nog steeds ergens op de wereld rond. En omdat die auto?s nu eenmaal tender loving care van passionele specialisten nodig hebben, bouwt Porsche Centrum Gelderland een stand alone Classic Center. Het is het eerste centrum ter wereld in deze omvang. In oktober gaat het prestigieuze pand open.

Porsche Classic Center Gelderland

Lekker dwars doen

Een luxeprobleem: twee echtgenotes, jaloers op het feit dat een duo Porschefielen met een 912 Ducktail de rittensport wil gaan bedrijven. Dat beschouwden de heren als groen licht om er iets fijns bij te kopen. Laat er nou net een tot de tanden bewapende 914/6 passeren. Net iets voor Teckelmania Team Friendship, dat graag een beetje dwars doet.

Porsche 914/6

Overige edities