Porsche Magazine - Onafhankelijk maandmagazine voor de Porsche liefhebber
Artikelen in deze editie

De redder van Porsche

Porsche is momenteel een van de meest succesvolle sportwagenfabrikanten ter wereld. Daardoor zou je bijna vergeten dat het er in Stuttgart-Zuffenhausen in de vroege jaren negentig een stuk minder florissant uitzag. Porsche zat diep in de rode cijfers en had een model nodig dat de firma er weer bovenop zou helpen. Dat model kwam dit jaar precies twintig jaar geleden op de markt: de 986 Boxster. Het was de redder van Porsche die het merk de 21ste eeuw in leidde.

20 jaar 986 Boxster

Hart op de juiste plaats

Hij kwam, zag, overwon en verdween dan toch weer van het toneel, herhaaldelijk. Nimmer wist de middenmotor binnen de Porsche-historie de 911-configuratie van de troon te stoten, ondanks bewezen en theoretisch volledig te onderbouwen voordelen. Weinig constructieve keuzes roepen zoveel vragen op als die van de chassis-ingenieurs in Zuffenhausen. Wij zoeken de antwoorden erbij.

Middenmotor duikt tekens weer op in Porsche-geschiedenis; Boxter 986 ontwikkeling

De bereikbare Porsche

De 986 Boxster was altijd al een relatief goedkope manier om Porsche te rijden. Maar nu de eerste modellen al weer twintig jaar op de markt zijn, is hij bereikbaarder dan ooit. Als je weet waar je op moet letten, koop je een probleemloze roadster met 100 procent Porsche-DNA voor relatief weinig geld. Maar lees voor je een kat in de zak koopt wel eerst even dit artikel.

Zo koop je een 986 Boxster

Battle of the Boxers

Porsche danste de horlepiep bij de introductie van de 718 Boxster en

Subaru WRX STI vs. Porsche Boxster

Goede voornemens

Onlangs organiseerde PUUR Porsche Magazine een poetsseminar in samenwerking met Meguiar?s. We stuurden onze grootste poetshater erheen om te kijken of hij bekeerd kon worden - en om te zien waarom de andere deelnemers er waren.

PUUR Porsche Poetsseminar

Cadeautje

Het had een scene uit een Hollywood speelfilm kunnen zijn, maar het was allemaal echt! In de laatste minuten van de race tot stilstand komen voor de hoofdtribune, terwijl je er van overtuigd bent dat je de 24 Uren van Le Mans gaat winnen. Een dramatisch einde van de race en een cadeautje voor Porsche, dat opnieuw als winnaar over de eindstreep kwam!

Le Mans 2016

Een passionele stap verder

Een beetje poetsen, dat kan iedereen wel. Maar er komt aanzienlijk meer bij kijken om een auto tot in het detail te verfraaien. De kunst van het perfectioneren van lakken beheerst het team van Procompany dan ook als geen ander. Ondertussen hebben zij hun activiteiten uitgebreid, op een kleiner speelveld maar wel met het hoogst haalbare niveau. ?Onze kracht ligt in onze passie,? vertelt Marijke Michielsen.

Procompany

Meesterproef

Bij Cabrio-Partner in Leersum kennen ze het verschil tussen een gerestaureerde Porsche en een perfect gerestaureerde Porsche als geen ander. Niet voor niets is het bedrijf de afgelopen decennia een begrip geworden door het authentiek restaureren en bekleden van interieurs van Porsches. Het laatste wapenfeit: een 356 Knickscheibe uit 1952 waarvan het interieur in originele nieuwstaat is gebracht. Een nieuwe meesterproef?

Porsche 356 Knickscheibe uit 1952

Geluidsnorm als tegenstander

Porsche Club Racing in afgeslankte vorm weer eens op het Circuit van Terlaemen in Zolder, België. De geluidsregels zijn op een doordeweekse dag streng en worden ook gehandhaafd. Vandaar dat alleen de geluidsarme 944Cup klasse hier aan mocht treden.

Porsche Club Racing

Overige edities